HTML

Mindenüttjó - Kisvárosi fiatalok a nagyvilágban

Elindulunk. Szétfröccsenünk Európában. Ez az év erről szól: Új környezet, új élmények, új ismerősök. Pécsi barátok nekivágnak Európa különböző országainak. Ez a blog nem csak nekik szól, nem csak virtuális találkozási pont, hanem rendszeres helyzetjelentés is az otthonmaradóknak.

Friss topikok

  • aaaaaa_ron: Ezt jó volt olvasni, sokmindent eszembe juttattatok! ;) Szerintem elég jó kis lista lett, ami még ... (2009.12.13. 01:09) a mi top 8- es 10-unk
  • aaaaaa_ron: Váá, én megpróbáltam eldugni, de velem meg kidobatták a kontaktlencsefolyadékomat, ami még félig v... (2009.11.02. 10:37) skocia i love you

Linkblog

skocia i love you

2009.11.02. 00:04 tekozloangyal

szerda hajnalban indultunk, a csaladi hagyomanyt kovetve negyedoras kesesben a repterre. biztos szimpatikusak voltunk a beszallito neninek, vagy megesett a szive a ket loholo kicsin, mert sikerult beszalnunk. egy oras repulout es landoltunk is glasgowban. apuci innen valo, es a cegenek a fele is itt van, plusz a gyerekeknek is itt rendezett be egy fel eletet elore. a kicsinek megvetek glasgow legdragabb apartmanjat (2 emelet a tetoterben, a legfelso szint korben uvegfallal, 5 halo, igazi penthouse lakas), a nagynak pedig a heten nyitottak meg, ugyancsak glasgowban, a kavezolancanak masodik uzletet... reggel 8kor mar a glasgowi repuloteren voltunk, es pakoltuk be a csomagokat a repteren tarolt range roverbe. aztan elmentunk a kavezolanc elso darabjaba, es jol megreggeliztunk. olyan, de olyan isteni blueberry muffint ettem, hogy azt elmondani nem lehet. azert az eleg vicces volt, mikor apuka es anyka azzal tomte a 4 eves gyerek fejet, hogy megyunk a jaime's coffeshopba, es hogy jamie is the owner, erre a torpe hatalmas vigyorral megkerdezi, hogy akkor o most majd kiviheti az embereknek a kevejukat? es hogy ha felno, majd o fogja fozni a kavet? aztan mikor megerkeztunk termeszetesen senki nem tudta kik is vagyunk, sot meg apukat sem ismertek fel, ami azert egy kicsit meglepett. innen sietve tavoztunk, egyreszt azert, mert a sracok osszebasztak mindent(mez meg juharszirup szetkenve az asztalon, a croissantjukkal osszemorzsaztak az egesz helyiseget stb.), masreszt pedig mert mindezek utan a szuloi retorzio elol jol megleptek. ami persze nem volt akkor egyaltalan vicces, mert egy hatalmas bevasarlokozpontban voltunk, de utolag egesz jo kis story. aztan innen kocsiba be, es irany skot keleti part, egy kis falucska, elie, nem sokkal edinburgh felett. itt van a jamie's house, amit mar mondanom sem kell, miert hivnak igy. es itt kezdodott a szerelem. ahogy odaertunk, rogton ebedelni mentunk, a helyi golfpalya pavilion nevu klubjaba. a golfpalya a kert vegeben kezdodik es meg sem all a latohatarig-meg persze biztos azon tul is tart. egyszeruen gyonyoru. ameddig a szem ellat zold, minden zold, minden nyugodt, kedves, csendes, de leginkabb zold. miutan ebed kozben kigyonyorkodtem magam a vegelathatatlan zoldsegben, utana szabadidom volt, amit leginkabb arra forditottam, hogy vegre kicsit egyedul legyek, es pihenjek. majd az esti muszakot azzal kezdtem, hogy levittem a fiukat a tengerpartra. itt a szerelmem skociaba veglegesse valt. a szel egyaltalan nem bantoan, de folyamatosan fujt, a tenger csillogott, a hullamok nyaldostak a labam... a fiukkal epitettunk egy kisebb homokvarat, de rankesteledett, meg amugy is vacsoraido volt, igy hazamentunk.

masnap reggel elso utunk a tengerpartra vitt. megepitettuk az elie's power ranger vs peppa pig hotelt (az elnevezesben nem sikerult megallapodnunk, illetve nekik nem sikerult:) a nap pedig annyira sutott, hogy egy szal rovidujjasban napoztam oktober vegen a skot tengerparton(vagy persze volt rajtam farmer, meg cipo meg minden, csak a kabat, pulcsi kerult le:). azert van ennek a globalis eghajlatvaltozasnak elonyos oldala, meg ha csak pillanatnyi is. aztan delutan elvittunk anyukaval a fiukat golfozni, vagyis a driving rangere, ami ilyen tanulo palya tkp., ilyen kis boxobol utik kifele a labdakat, kosarakba, illetve megadott tavolsagokba. persze a fiuk csak ugy bele a vakvilagba, de a maguk modjan nagyon ugyesek. normalis esetben a golf apuka reszortja, de aznap epp a masodik kavezot adtak at, igy egesz nap elvolt...

a harmadik nap hajnalban kezdtem, vagyis fel nyolckor, igy aztan csak a reggeliztetes illetve, hogy a szulok bekejenek fenntartasa volt a dolgom. 10re mentek a fiuk apukaval golforara. mert, hogy ugye nekik ilyen is kell. persze a kicsi ugy jott vissza, hogy a "na milyen volt?" kerdesre azt felelte, hogy kapott tic-tacot... de ne szaladjunk ennyire elore, mert meg vissza van skocia legnagyobb elmenye. volt 4 ora szabadidom, plusz ragyogo napsutes volt, igy ugy dontottem, hogy akkor en most felmaszok az obol szelen allo hatalmas sziklara. el is indultam, csak azzal nem szamoltam, hogy mindenhol ott lesz az a kocsog golfpalya. amerre csak mentem, minhol golfoztak. ami egyreszrol azert kellemtlen, mert biztos szar lehet, ha epp eltalal az egyik labda, masreszrol pedig tuti annak sem orultek, hogy vegig masztam a szepen kiegyengetett, rendben tartott gyepukon, ami az ejszakai eso kovetkezteben igencsak felazott es ennek kovetkezteben a XX kilom igencsak mely nyomott hagyott benne. az persze csak hab volt a tortan, hogy mire elertem a szikla aljat, akkor lattam meg, hogy bizony az egesz korbe van vege szogesdrot keritessel. el is jatszottam a gondolattal, hogy vajon miert, ugyhogy ez is egy plusz lokest adott, hogy eliszkoljak. igy be kellett erjem az obol masik felevel. ez egyaltalan nem hasonlit a felenk eso nyugodt, homokos tengerpartra. hatalmas hullamok csapodnak a gombolyure csiszolodott fekete sziklakhoz. mindenhol ko, egy szem homok sincs. leultem egy hatalmas sziklara, es annyira, de annyira szabadnak ereztem magam, mint meg soha. csak ultem ott, neztem, ahogy a hullamok majdnem a labamig ernek, hogy a latohatar megszunt letezni, hogy a szurke kavicsokat hogy festi feketere a viz. olyan hatartalan volt minden. itt lopta be magat a szivembe skocia teljesen. aztan delutan a fiukkal meg egy kis tengerpartozas. epp apaly volt, igy sok kincset talatunk. ugy, mint egy rakollo, egy rak pancel, egy tengericsillag, es sok-sok kagylo. a fiuk nagyon elveztek, hogy kint van a vizbol egy csomo szilka, es a resekben megmaradtak az allatok-novenek. vittunk egy halasz halot is, mert a kicsi nagyon akart halat fogni, ahogy majd azt esszuk meg vacsorara, de ez sajnos nem sikerult neki:)

a negyedik naprol nem sokat tudok irni, mert kicsit befordultam, igy a sikrazo napsutes ellenre is bent kuksoltam es filmet neztem. azert delutan egy kis tengerpart meg belefert, no meg este halloween. a fiuk napok ota keszultek, ez volt eletuk elso igazi halloweenja. eloszor oltoztek be, es eloszor mentek trick or treat-ezni. a pici batman volt, a nagy csontvaz. nagyon helyesek voltak, mert onnantol kezdve, hogy felvettek a jemezt, batman es skeleton volt velunk, nem ollie es jamie. sajnos elie igazi oreg-nyaralohely, igy nem sok toklampat lattunk az ajtok elott, vagyis pontosabban csak 2 helyen volt kirakva... igy meg egy helyre bekopogtattunk, talalomra, tehat osszesen 3 hazat jartunk meg. viszont a srcok baromira elveztek, kaptak egy halom edesseget, annak ellenere is, hogy meg sem mertek mukkani az ajtokban, nem am elmondani a mondokajukat. de szerintem mindenkit meggyoztek, mert annyira edesek, hogy senki sem mert ellenallni nekik. aztan elmentunk vacsorazni a helyi pubba, ahol van egy biliard asztal, amire a sracok egybol raakadtak, ugyhogy innentol kezve se a vacsi nem volt nyero, se az, hogy jol viselkedjunk, hanem csak a biliard. mara rendesen izomlazam van, annyit emelgettem oket, hogy lokjenek(pedig amugy sem keveset vannak a levegoben, vagy lognak valahogy rajtam). de persze imadtak, mondnom se kell.

ma pedig az eddigi hihetetlen idojarast lecserelte a szakado eso, meg a nyulos kod. ezert az egesz delelott az otthoni tetveszkedessel telt, meg egy utolso ebed a pavilionban (ami csak az idot tekintve volt ebed, mert igazi angol reggelit ettunk, babbal, sult paradicsommal, fekete pudinggal, egg and bacon rollal), majd irany a glasgow. itt hihetetlen dolog tortent. a kis csalad 20 percel a gep indulasa elott becsekkolva, biztonsagi kapunk atjutva varta, hogy induljon a gep. vagyis ez persze igy nem igaz, mert itt nincs olyan, hogy csak ugy varakozunk 20 percet. neeeem. apuka kitalalta, hogy meg beulunk az execlusive loungeba, egy kavera. az otletet alapbol tamogattam volna, ha nem meginbt egy kicseszett elegans helyre akart volna beulni ket ovodaskoruval. de szerencsere ott nem is turtek meg a gyerekeket, igy mehettunk at a repter masik lounge-jaba, ami az ellentetes oldalon volt persze. mire odaertunk, mar semmire nem maradt volna idonk, igy apuka is belatta, hogy ez most ugrott. persze mire folszalltunk, a kicsit elkezdett hisztizni, hogy szomjas. hopp, azt bizony elfelejtettuk, hogy kidobattak velunk ugye minden folydekot (alliton, h ez gazdasagi es nem biztonsagi dontes volt...). szerencsere apuka eleg nagymeno es eleg vastag a bor a kepen, hogy a beszallast vezenyelo legikiserot megkerje, hogy adjon mar egy pohar vizet a gyereknek, mindezzel azt eloidezve, hogy az utannunk felszallok a lepcson, a zuhogo esoben varkozhattak, mig ollie inni kapott. aztan landoltunk, felszedtunk a csomagot, bevasaroltunk egy kics vacsit, osszeszedtuk az autot es most ujra "itthon" vagyunk.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenuttjo.blog.hu/api/trackback/id/tr751492127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aaaaaa_ron 2009.11.02. 10:37:09

Váá, én megpróbáltam eldugni, de velem meg kidobatták a kontaktlencsefolyadékomat, ami még félig volt, meg a dezodoromat, ami 125 ml volt, és ugye max. 100 ml-es palackokat lehet felvinni...na de mindegy, azért vicces volt, mert még minden srác befújta vele magát a reptéren, mielőtt végső búcsút mondtunk neki, úgyhogy egyen-szagunk volt :)
Egyébként én is megnézném Skóciát (vagy Írországot), ezzel a sok sok zölddel meggyőztél!
süti beállítások módosítása